WEKO3
アイテム
ワークショップからみるフォーサイスの即興
https://doi.org/10.34349/0002000118
https://doi.org/10.34349/000200011866fa808f-52db-43ea-bcfa-c4143ddf68da
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(1)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-31 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | ワークショップからみるフォーサイスの即興 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Exploring William Forsythe’s Improvisation Techniques through Workshop Practices | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
渡沼, 玲史
× 渡沼, 玲史
|
|||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | William Forsythe | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Improvisation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Workshop | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Contemporary Dance | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | This research examines William Forsythe’s improvisation methods by analyzing workshop practices, offering new perspectives beyond previous analyses. Based on observations of workshops led by former The Forsythe Company dancers Shimaji Yasutake and Amancio Gonzalez, this study presents three significant findings. The research uncovers two key aspects of Forsythe’s improvisation that have received limited attention: the concept of “framing” and physical techniques as improvisational tools. It also reveals how Amancio’s ballet instruction, centered on the “9-points” system and spatial awareness, creates a pathway to Forsythe’s improvisational approach. Furthermore, the study demonstrates how these workshops’ emphasis on relaxation helps dancers move beyond the self-monitoring patterns inherent in traditional ballet training. The workshop format proves essential to this process, its temporary nature and diverse participation fostering an environment where dancers can break free from disciplinary constraints. This study illuminates the interconnected relationship between ballet training, workshop practice, and improvisation in Forsythe’s methodology, advancing our understanding of his contribution to contemporary dance. |
|||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 日本女子体育大学スポーツトレーニングセンター | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
日付 | ||||||||||||||
日付 | 2025-03-31 | |||||||||||||
日付タイプ | Issued | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.34349/0002000118 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12732635 | |||||||||||||
書誌情報 |
日本女子体育大学スポーツトレーニングセンター紀要 巻 28, p. 17-26, 発行日 2025-03-31 |